Praga – o surpriză plăcută

Charles Bridge Praga

Excursia din Praga era cât pe ce să fie anulată cu 2-3 zile înainte de plecare, dar, cum soarta știe că-mi place să călătoresc, a făcut în așa fel încât am ajuns până la urmă, împreună cu o prietenă, într-un mini girls trip.

Praga este un oras răcoros și, deși l-am vizitat în mijlocul lui august, când în Romania era caniculă, am prins o vreme destul de rece. Am aterizat într-o zi ploioasă de luni, și deja ne gandeam că o să ne plouă toată vacanța (din fericire nu a fost cazul).

zile insorite in Praga
Dovada ca am prins soare

De la aeroport există mai multe opțiuni pentru a ajunge în centru. Noi am luat Airport Express bus până la gara centrală, iar de acolo am mai avut o stație de metrou până la cazare, un Airbnb situat într-o zonă foarte draguță, linistita, verde și cu terase locale în apropiere (link here, get a 20 EUR discount subscribing for Airbnb here). Deasemenea era la 3 stații de tramvai sau de metrou de centru și recomand biletul de transport în comun pentru 72 h sau cel de o săptămână în funcție de cat stați (costă 300 de coroane pe 3 zile, aprox. 12 eur).

În drum spre cazare, lihnite de foame fiind, am descoperit un loc foarte fain de mâncat : Manifesto Cashless Market, un fel de mini foodtruck fest permanent, unde găseai orice fel de mâncare și băutură și unde se plătea doar cu cardul. Am mâncat niște rață chinezească cu orez, foarte bună, deși porția cam mică, și am continuat drumul spre cazare. Având și un Lidl aproape, ne-am făcut ceva provizii pentru micul dejun și am așteptat să oprească ploaia.

Manifesto Cashless market Praga
Manifesto Cashless Market

Din fericire, am scăpat de ploaie fix la apus și am dat o fugă rapidă până în Centrul vechi ca să nu considerăm că am pierdut ziua de tot. Bine am făcut, pentru că cerul dupa ploaie este spectaculos iar orașul nu era încă full de turiști.

Centrul Vechi Praga
Centrul Vechi

Praga mi s-a părut a fi un mix interesant între Amsterdam, Budapesta, Brașov și Sighișoara, un oraș foarte curat, cu aer proaspăt, înconjurat de dealuri înverzite, dar și cu multe spații verzi. Străbătut de râul Vltava, ce îl împarte în 2 zone ușor diferite (de aici și asemănarea cu Budapesta) este încărcat de istorie, dar și cu multe zone moderne și futuriste.

Dintre obiectivele istorice, Castelul Praga este de neratat, fiind cel mai mare complex medieval din lume. În cadrul sau poți vizita mai multe atracții turistice și există mai multe tipuri de bilete compuse. Noi am ales să vizitam Catedrala gotică Sfântul Vitus, o construcție impunătoare și deosebită prin arhitectura sa.

Castelul Praga
Catedrala gotică Sfântul Vitus
Praga

Au urmat Vechiul Palat Regal, Basilica Sfântului Gheorghe și Zlata ulicka (trad. „Strada de Aur „) cu Turnul Daliborka. Dintre toate, cea mai simpatică a fost Strada de Aur, plină de căsuțe colorate, unde pe vremuri locuiau negustori, fierari și aurari,. Acum, în acele căsuțe, se găsesc în mare parte magazine de suveniruri.

La sfârșitul turului ne-am oprit la terasa care tronează deasupra orașului, unde se poate bea un Aperol de la prosecco barul mobil și admira priveliștea în liniște.

Prosecco bar si privelistea din Praga
Aperol with a view

Un alt loc de neratat este Petrin Hill, un parc enorm situat pe un deal, plin de obiective turistice, care de care mai interesante. Poti alege să fii sportiv și să urci pe aleile întortocheate, sau poți lua funicularul până în vârf la observator și coborî către fiecare obiectiv.

Observatorul Praga
Observatorul din Praga

Pe noi ne-a fascinat Reon Argondian – Magical Cavern, o casă transformată într-o peșteră, plină de picturi suprarealiste, colorate.

Magical Cavern

Pe locul 2 a fost Mirror house, un labirint făcut din oglinzi, foarte interesant, dar mult prea aglomerat pentru experiența pe care dorește să o ofere. Nu sunt de ratat nici Observatorul sau Petrin Tower deși, chiar și o plimbare liniștită prin imensul parc și o bere bună băută la una din terasele cu view sunt suficiente.

Mirror House, Petrin Hill, beer with a view

Bineînțeles că o plimbare pe Charles Bridge este obligatorie, chiar dacă este mega aglomerat la orice oră din zi, dar eu recomand și o vizită seara, pentru un view minunat. De asemenea, trebuie mers și la faimoasa Dancing House, dar recomand și o tură la Muzeul Campa, chiar dacă nu intrați în el.

charles bridge by night Praga
Charles Bridge noaptea

Praga este plină de catedrale, care de care mai impunatoare și interesante. Vă recomand să intrați în toate, dacă treceți pe lângă ele. Nu vă ia mai mult de 5 minute, nu costă nimic, dar interiorul vă va lăsa cu gura căscată de fiecare dată.

Biserica St. James Praga
Biserica St. James

Un obiectiv ascuns, de care nu știe foarte multă lume este Palatul Colloredo-Mansfeld. Intrarea aici este foarte ieftină și include și câteva expoziții de artă, iar interiorul, cel puțin în sala de bal, este superb.

Palatul  Colloredo-Mansfeld Praga
Palatul Colloredo-Mansfeld

Multa lume recomandă și o plimbare cu vaporul pe râul Vltava, dar eu recomand varianta mai ieftină și mai fun: închirierea unei hidrobiciclete, eventual cu o sticlă de prosecco la voi. Noi am fost doar 2 persoane și am luat una de 4 persoane, pentru că nu aveau una așa mica și am plătit aproximativ 6 eur fiecare. Cea mai relaxantă jumatate de oră din toată excursia a fost acea plimbare pe râu.

Dacă vreți și o experiență mai altfel puteți încerca Ice Pub-ul din centrul vechi. Nouă ne-a placut mult, chiar dacă spre sfârșit aproape înghețasem.

Ice Pub Praga

Din punct de vedere mâncare, cel mai bine am mâncat la Klášterní pivovar Strahov, o fostă microberărie, reamenajată ca pub în 2000, dar unde încă se mai găsește berea lor, făcută în casă. Noi ne-am umplut masa cu de toate, dar recomand cu mâna pe inimă supa de ceapă și antreurile.

unde mananci bine in Praga
Cea mai buna mancare in Praga

Am mâncat bine și la restaurantele din centrul vechi, dar și la cele din Karlin unde am stat noi. În plus, trebuie neapărat să încercați icecream chimney cakes de la Good Food. Sunt bombe calorice, dar sunt atât de bune că nu contează.

chimney cake Praga

De asemenea, pentru cocktailuri recomand Fat Cat Praha, care are multe combinații interesante și signature cocktails.

Prețurile pot spune că sunt foarte ok peste tot, aproape ca în România sau chiar mai ieftin. Evident că sunt puțin mai umflate în centru, dar nimic exagerat.

Per total, cred că m-aș muta și mâine în Praga, atât de mult mi-a plăcut. Curat, civilizat, cu multă verdeață, aer proaspăt și cu prețuri decente, orașul ăsta a urcat rapid în topul preferințelor mele și merită cel puțin o vizită (eu o plănuiesc și pe a doua pentru că mai erau multe de văzut) .

Praga
Good bye dear Prague!

Please follow and like us: