Puglia, Italia – 5 orașe de neratat

Anul acesta, excursia tradițională a fetelor din martie ne-a dus în zona Puglia, Italia și trebuie să recunosc că dacă am fi știut că e așa frumos, am fi rezervat mai multe zile.

Ne-am cazat în Bari, orașul port de la Marea Adriatică, chiar la intrarea în pitorescul centrul vechi, în niște apartamente superbe Torre Tresca B&B, aproape de gară, de restaurante și de tot ce ne interesa.

Din păcate, în Bari nu am apucat să vizităm prea multe pentru că ne-a cam plouat cât am stat în oraș, dar vă pot recomanda câteva restaurante bune din Centrul Vechi. Totusi de neratat în Bari sunt următoarele:

• Bari Vecchia (Centrul vechi) – e un deliciu să te plimbi prin centrul vechi din Bari chiar și pe ploaie. Cu străduțele sale înguste, pietruite, și vibe-ul tipic italian te va cuceri instant.
  • Bisericile San Sabino și San Nicola – contruite în stil gotic, baroc, impunător, sunt clar de vizitat.
  • Castello – care a fost vizavi de noi, și pe lângă care am trecut zilnic, dar n-am apucat să intrăm. Clădirea găzduiește acum un muzeu interesant, cu copii ale sculpturilor apulian-norman și expoziții de artă temporară, iar vara au loc concerte în incinta lui.
  • Lungomare Nazario Sauro – promenada pe malul mării care se deplasează de-a lungul vechiului port, Porto Vecchio.
  • Teatrul Margherita – fostul teatru, devenit muzeu de artă contemporană, e special prin amplasarea pe marginea mării și arhitectura Art Nouveau.

Restaurantele încercate de noi au fost:

La Myra Bistro am mâncat un brunch delicios fix în ziua în care am ajuns, acompaniat de prosecco și de cel mai bun latte găsit în Bari.

La cină am încercat 3 restaurante diferite și în mod surprinzător, ultimul a fost cel mai bun. La Restaurant L’Ancora am mâncat niște fructe de mare delicioase într-un decor marinăresc în prima seară.

A doua seară am încercat restaurantul La Cecchina și de această dată am încercat vita și bine am făcut pentru că fructele de mare n-au fost foarte lăudate.

În ultima seară foarte multe restaurante erau închise, așa că am riscat cu un restaurant micuț care nu arăta extraordinar, dar unde am mâncat foarte bine – Osteria Antichi Sapori. Caracatița a fost delicioasă, tiramisu la fel, iar din vinul casei, am luat și la pachet.

Iar pentru micul dejun preferatul meu a fost de departe Mastro Ciccio, un local cu cele mai bune sandwichuri ever. Avea și super rating pe Tripadvisor, dar a fost clar cea mai bună alegere, având în vedere că peste tot găseam doar dulciuri și patiserie pentru mic dejun.

Revenind la orașele de neratat, pe lângă Bari, am reușit să vizitam rapid câte 2 pe zi. Sunt convinsă că aceste orașe sunt și mai frumoase și animate vara, dar ne-am putut bucura de ele și acum, fiind mai degrabă goale. Nu am închiriat mașină, ci ne-am folosit de tren, respectiv autocar, care plecau de la gara centrală (aproape de cazarea noastră) și ajungeau repede oriunde. În plus prețul unui drum a fost mereu până în 5 eur.

Primul pe listă este clar Alberobello, orasul faimos pentru cea mai mare colecție de căsuțe truli – căsuțe albe cu acoperiș în formă conică, ce l-au inclus in patrimoniul UNESCO. Este un orașel de poveste, cum n-am mai văzut și m-am bucurat că ne-am putut plimba prin el, fără a fi foarte aglomerat.

În aceeași zi am vizitat și Polignano a Mare, care aș putea spune că a fost preferatul meu, poate din cauză că l-am prins la apus și era mult mai animat decât restul orașelor, dar si datorită viewului spectaculos, fiind situat în întregime pe o stâncă. recomand o plimbare prin centrul vechi dar și până la plaja Lama Monachile. Noi am fi vrut și să luam masa la faimosul restaurant peșteră Grotta Palazzese, dar din păcate, era închis în acea perioadă.

Următoarea zi am început-o cu o vizită in Ostuni (La Città Bianca), orașul alb din Puglia, ce arată ca un labirint. Desi ziua a început cu ploaie, pe măsură ce ne-am plimbat prin oraș, cerul s-a înseninat, iar labirintul alb s-a luminat. Pentru noi a părut mai degrabă un oraș părăsit, deși superb, probabil pentru că lumea a fost speriată de ploaie. Totuși, odată ce a ieșit soarele ne-am bucurat și de un prosecco în piața centrală, lângă Coloana Sf. Oronzo, la Casbah Art Cafe.

Am continuat ziua cu o vizită în Monopoli, orașul port cu străduțe înguste și pereți de apărare la malul mării. Micuț și cochet, a fost o descoperire plăcută, dar din păcate nu l-am explorat foarte mult pentru ca deja se lăsa frigul. Am vrut să mâncăm acolo, dar din păcate, în toată zona, restaurantele sunt închise de pe la 14:00 – 15:00 până seara la 18:00 – 19:00, așa că n-am găsit nimic deschis și am decis să ne întoarcem în Bari pentru o ultima cină acolo.

Per total, zona Puglia, este superbă și încărcată de istorie. Am fi vrut sa vizităm și Matera și Lecce, dar nu ne-a permis timpul și nici vremea. Mi-aș dori tare mult să vizitez zona asta și vara, sau când e mai cald pentru a mă putea bucura cu totul, pentru că frigul și ploaia ne-au stricat puțin experiența.

Please follow and like us: