Paphos, Cipru – locul perfect pentru o vacanta de relaxare

Kato Paphos Harbour

Anul acesta am ales sa fac concediul de vara, mai spre toamna, si anume la sfarsitul lui septembrie, si pentru ca imi doream doar sa ma odihnesc si sa fac plaja, am ales Paphos, Cipru ca si destinatie. Stiu, lumea zice ca e boring si batranesc, dar pentru mine, daca aveam soare, plaja si mancare buna nu conta altceva. Biletele de avion le-am luat destul de ieftin (aprox. 70 eur) iar cazare am gasit, ca de obicei, prin Airbnb, in Kato Paphos, un apartament mare intr-un complex cu piscina proprie, intr-o zona linistita dar la distanta mica de plaja si de strazile cu baruri si restaurante. Asa ca pe 13 septembrie (da, stiu, cu “noroc”), cu noaptea in cap am plecat pentru 7 nopti, 8 zile in Paphos.

Concediu Paphos Cipru

Am fost surprinza sa descopar o puternica influenta britanica in Paphos, desi ar fi trebuit sa ma astept, avand in vedere ca e fosta colonie. De asemenea, statiunea era impanzita de britanici, atat mai tineri cat si mai in varsta care pareau ca s-au retras acolo la pensie.

Intradevar, Kato Paphos este linistit, arid si in perioada aia, sufocant de cald, dar daca esti ca mine si nu poti sta chiar non stop la plaja, are si cateva obiective turistice de bifat.

Noi am vizitat situl lor archeologic care este destul de mare si in perimetrul caruia se gasesc toate ruinele templelor si orasului vechi. A fost interesant si am avut noroc de o zi in care adia vantul si erau cativa nori pe cer, altfel ne-ar fi terminat soarele si caldura.

situl arheologic Paphos 2

Sit-ul arheologic Paphos

Un alt obiectiv sunt catacombele, un soi de tuneluri si camere ascunse sub pamant, unde intrai pe propria raspundere pentru ca nu era nimic amenajat in jurul lor.

Catacombe Paphos cipru

Fortareata din port, desi pare interesanta, este destul de mica si in afara de view-ul de pe acoperisul ei n-am vazut nimic care sa ma atraga.

Fortareata Kato Paphos

Portul in schimb este foarte frumos, cu o promenada pietruita, marginita de palmieri pe malul marii si restaurante in cealalta parte, era preferatul nostru pentru plimbarile de seara.

Putin mai departe exista si mormintele regilor, la care din pacate nu am ajuns, dar care am inteles ca merita vizitate.
Pentru mai multe obiective turistice, puteti face excursii de o zi catre Piatra Afroditei si Laguna Albastra sau muntii Troodos si Caledonia Waterfall. Majoritatea sunt pana in 50 de eur. Daca mergeti in port o sa gasiti foarte multe oferte de excursii atat pe mare cat si pe continent.

Noi am ales o excursie de cateva ore cu o barca cu fundul de sticla ce ne-a dus desupra unei epave, si a culturii de bureti , dar si a cuiburilor testoaselor pentru ca apoi sa se opreasca intr-o zona cu o apa smarald superba pentru o baie rapida.

glass bottom boat ride

Din punct de vedere al plajei, preferata mea a fost de departe Alykes Beach. Fiind o zona destul de stancoasa nu prea erau plaje cu nisip cu atat mai putin amenajate direct langa mare. Alykes era o plaja cu nisip amenajata special, nu imediat langa mare ci departea cealalta a promenadei, intr-o zona in care in apa nu erau stanci si puteai intra linistit. Ce mi-a placut a fost serviciul impecabil. Dadeam pe 2 sezlonguri cu umbreluta si seif 7,5 eur si daca voiam sa-mi comand de baut, mi se aducea la sezlong orice (da, stiu, mult mai putin decat pe litoralul romanesc). Scaunele erau foarte comode, totul curat, umbrelele mari, pentru ca eu nu suport soarele prea mult, iar seiful a fost exact ce ne trebuia in acest concediu pentru ca ne placea sa intram impreuna in mare si sa ne distram cu GoPro-ul.

Alykes beach Paphos

Am incercat sa mergem o zi si la faimoasa plaja Coral Bay si n-am inteles de ce toata lumea o ridica in slavi. Da are nisip pana la intrarea in mare, dar in rest, era mai scumpa, sezlongurile erau groaznic de incomode iar umbrelele jerpelite complet. In plus a trebuit sa ma rog de oamneii de acolo sa-mi faca seiful sa mearga, chiar daca era inclus in pret. Mi-a parut sincer rau ca am batut drumul pana acolo si abia asteptam sa ma intorc la piscina noastra de la cazare.

Coral Bay Cipru

Mancarea in Cipru este multa si buna. Daca esti fan mic dejun englezesc il gasesti la tot pasul la oferta (2-4 eur). Eu nu prea sunt fan asa ca am mancat doar de 2 ori de curiozitate. Am testat mai multe restaurante, dar preferatul meu a fost de departe Pingouino, cu terasa lui acoperita de flori roz, mancare delicioasa si cocktailuri pe masura la preturi decente.

Pingouino Paphos

Un alt restaurant ok era Baywatch, unde mancarea era buna, dar cocktailurile nu prea, dar te puteai bucura de cate un spectacol in fiecarea seara.

Baywatch Paphos

Am descoperit si cei mai buni burgeri si coaste la BUR-GER, un local micut, unde iti alegeai singur ingredientele pentru burger. Nu cred ca am mancat burgeri atat de buni in alta parte.

Cina cea mai placul meu a fost totusi cea compusa dintr-un platou enorm de fructe de mare si peste mancata la un mic restaurant langa Pingouino.

Platou fructe de mare

Pe langa asta existau gelaterii si clatitarii la tot pasul, iar in ultima seara am descoperit langa port un mic bar cu 30 de tipuri de gin si tot atatea tipuri de craft bere (nah, pe gustul amandurora) – The Wooden Pub.

Peste tot pe unde am mers, servirea a fost impecabila, si aproape peste tot am dat chelneri romani, foarte simpatici si dornici sa ajute si sa comunice.

Per total daca va doriti un concediu relaxant cu plaja, soare, mancare buna dar si ceva obiective de bifat, Paphos este locul.

Paphos Cyprus

Please follow and like us: