Bom dia, Lisboa!

Lisabona a devenit rapid una din capitalele mele europene preferate. Este un oras incarcat de istorie, pentru care iti trebuie cateva zile sa il vizitezi. Aici am povestit cate ceva despre vibe-ul orasului, dar si ca cel mai simplu pentru a bifa toate obiectivele este sa achizitionezi un Lisboa Card. Impreuna cu acest card vei primi si o carticica cu obiectivele principale, programul de vizitat si reducerile incluse. Noi nu pot spune ca am bifat chiar tot ce era acolo, in mare parte pentru ca nu suntem fani muzee, dar cred ca am bifat ce era mai important:

Castelul São Jorge (5 Eur cu Lisboa Card)- principala atractie turistica, situat in cartierul Alfama, in varful celui mai inalt deal din Lisabona. Citadela fortificata dateaza din perioada medievala si ofera o vedere unica asupra Lisabonei. E adevarat ca e nevoie de o conditie fizica foarte buna pentru a ajunge la castel, dar sigur merita. Exista si un restaurant in mijlocul lui unde va puteti odihni, bea ceva si admira paunii care se plimba liberi si nestingheriti prin incinta.

Paun in gradinile Castelului São Jorge

Vedere de pe zidurile Castelului São Jorge

Am continuat spre Elevador de Santa Justa (gratis cu Lisboa Card), singurul lift vertical din oras care conecteaza strazile de jos din Baixa cu piata Largo do Carmo. Celalalte lifturi sunt reprezentate de funicularele  Elevador da Glória si  Elevador da Bica. Din pacate nu am reusit sa ne plimbam cu el pentru ca insemna sa stam la o coada kilometrica, asa ca am preferat sa mergem sa mancam Sopa da pedra la o terasa din centrul pietonal cu vedere spre Praça do Rossio.

Elevador de Santa Justa

Apoi am luat-o la pas spre Praça Restauradores si Monumento aos Restauradores si am continuat la pas pe Avenida da Liberdade, un fel de bulevardul lor de lux cu hoteluri si magazine scumpe pana la Praça do Marquês de Pombal. Dupa ce am facut cateva poze, am continuat prin parc pana la Estufa Fria (gratis cu Lisboa Card)o gradina botanica construita intr-o sera enorma (aprox. 1,5 ha). A fost locul in care ne-am reincarcat bateriile cu energie pozitiva. Eram aproape singure intr-un fel de jungla cu climat tropical, plina de mini lacuri si cascade. (este gratis cu Lisboa Card)

Praça do Marquês de Pombal

Estufa Fria

Cu bateriile incarcate, am luat metroul (statia Parque) si ne-am intors in centrul pietonal (Baixa Chiado) unde ne-am plimbat pe jos pe sun Arco da Rua Augusta pana la  Praça do Comércio. Aceasta piata patrata cu deschidere la raul Tago, este marginita de cladiri administrative si muzee precum: Museu de Lisboa, Lisboa Story Center si Museu da Cerveja. Din pacate la ora la care am ajuns noi nu mai erau deschise asa ca am preferat sa mergem pe maul raului si sa admiram privelistea.

Praça do Comércio

Cais das Colunas

Ribeira das Naus Waterfront Promenade

Pe finalul zilei am urcat la Sé de Lisboa (Catedrala Lisabonei) din fata careia am luat faimosul tramvai 28 (gratis cu Lisboa Card) pentru un tur al centrului vechi la apus. La capatul tramvaiului am mancat cele mai bune pasteis de nata.

Sé de Lisboa (Catedrala LIsabonei)

Un alt obiectiv de neratat este Oceanário de Lisboa (18,50 eur cu Lisboa Card – worth every penny)- cel mai mare acvariu indoor din Europa, pot spune ca este absolut fascinant, cu o colectie impresionanta de specii marine. Peretii de sticla enormi ai acvariului central (cate 4 pereti de 49 mp plus alti cativa pereti mai mici pozitionati strategic in jurul acvariului ofera o imagine superba, iar interiorul reproduce ecosistemul oceanului cu peste 100 de specii marine. Acvariul principal este inconjurat de alte 4 acvarii care reproduc diverse zone: coasta stancoasa a Atlanticului de Nord, linia coastei Antarcticii, padurile subacvatice ale Pacificului si recifii de coral din Oceanul Indian. Noi am combinat vizita la Ocenarium cu fuga pana in Belem (de care am vorbit aici), avand un autobuz care mergea direct.

Oceanário de Lisboa

Daca ajungi la Ocenarium trebuie neaparat sa dai o fuga si in mall-ul Vasco da Gama, cu o arhitectura impresionanta, 170 de magazine, 33 de restaurante si o priveliste minunata asupra raului Tago. Pot spune ca am mancat si cel mai bun (and might I add quite cheap) sushi ever in acest mall.

Tot din categoria de neratat este si Santuário Nacional de Cristo Rei situat de partea celalalta a raului Tago, in cartierul Almada. Pe langa structura impresionanta ce imita statuia din Rio, exista si o miraduora ce ofera o vedere unica asupra Lisabonei de pe celalalt mal. Cel mai simplu este sa luati metroul pana la Marquês de Pombal si de acolo autobuzul 753 traverseaza podul pana aproape de monument.

Cristo Rei

Vedere de pe miraduora Cristo Rei

O vizita trebuie facuta si in Alfama, cel mai vechi cartier al Lisabonei. Recomand sa mergeti seara, cand pe stradutele inguste pietruite rasuna muzica fado din diverse baruri micute. Mancarea nu e foarte buna si totul e overpriced, dar pentru a simti vibe-ul Lisabonei, o plimbare prin Alfama este un must.

Recunosc ca mai erau multe obiective ce meritau vizitate in Lisabona si tocmai de asta planuiesc sa revin cat mai curand.

Please follow and like us: