Barcelona Tips & Tricks

De cand am vizitat Madridul, toata lumea imi spune ca trebuie sa vad Barcelona, pentru ca este infinit mai frumoasa. Asa ca, prin ianuarie, cand am gasit niste bilete la oferta pentru martie, le-am luat fara sa stau prea mult pe ganduri. Am ales inceputul lunii martie, mai exact 6-10 martie, pentru ca voiam sa leg excursia si de ziua femeii.

Ca de obicei, am bookuit cazarea pe Airbnb si am hotarat sa ne luam online intrarea la Sagrada Familia pentru a sari peste coada, dar si Barcelona Card pe 3 zile – 41 EUR. Parerile referitoare la Barcelona Card sunt impartite. In principiu, renteaza daca planuiesti sa folosesti mult transportul public si daca iti doresti sa vizitezi o mare parte din obiectivele care au reducere, sau sunt gratis. Altfel, daca iti iei o cartela T11 de transport – 17 EUR, si platesti intrarile full, ajungi cam la aceeasi bani. Noi am facut un calcul inainte, cu ce am vrea sa vizitam si cat am economisi cu Barcelona Card, inainte de a-l cumpara si chiar am iesit putin mai bine. Atentie, daca vreti sa vizitati muzeul Picasso, acesta este gratis cu Barcelona Card, chiar daca pe site nu e mentionat. Mai scutiti si de acolo 11 Eur.

Mie imi place sa planific cat de cat excursiile si de un mare ajutor mi-a fost aplicatia Visit a City, care genereaza cate 5 variante de trasee in functie de dorinte, de cate zile ai la dispozitie si de proximitatea obiectivelor. Bineinteles ca nu ne-am tinut de acel traseu la litera, dar chiar a fost de folos.

Din punct de vedere al transportului, metroul te duce peste tot, iar de la aeroport am luat autobuzul 46, care pleaca la 15-20 de minute, in functie de ora si te duce pana in Plaça Espanya. Biletul este 2.15 EUR si in mod normal intra in Barcelona Card, dar noi am aterizat seara si am plecat devreme in ultima zi, asa ca nu am vrut sa ne luam o zi in plus doar pentru asta. Aveti mare grija la restul pe care vi-l da soferul, daca nu aveti bani exacti. Pe mine a incercat sa ma pacaleasca cu 5 EUR. Am observat cand m-am asezat si m-am dus la el sa-mi cer banii. Mi i-a dat fara prea multe comentarii, semn ca nu a fost o doar greseala. Programul de functionare este 4:50 – 23:50, iar noaptea se transforma in N17 care circula mult mai rar. Exista bineinteles si shuttle bus de la aeroport, Aerobus, care costa 5.9 EUR si te lasa in centrul orasului, Plaça de Catalunya, dar pentru noi era mult mai convenabil 46, pentru ca ne lasa la 10 minute de mers pe jos de cazare, adica o statie de metrou.

Cazarea, un apartament micut si foarte simpatic, am avut-o in zona Poble Sec, aproape de multe dintre obiectivele principale, dar si de plaja, cu o statie de metrou la 3 minute de casa. De asemenea, fix langa noi era o strada plina de restaurante deloc turistice, cu mancare foarte buna si preturi decente, cu mult sub cele de pe La Rambla. Data viitoare cand voi vizita Barcelona, cu siguranta as vrea sa stau in aceeasi zona.

The view

Am mers pe jos pana in port, statia de metrou Paralel, de langa noi, este si cea de unde pleaca funicularul spre parcul si castelul Montjuic, pana pe La Rambla, faceam aproximativ 15 min pe jos (tot cam atat faceam si cu metroul), pana in Plaça Espanya, 10 min, iar zona este foarte linistita, spre deosebire de centrul gotic, spre care se indreapta lumea atunci cand e in cautare de o cazare (in toate review-urile cazarilor din centru spuneau ca e foarte mult zgomot). In plus nimic nu e mai placut decat o cafea la malul marii.

O dimineata in port

The harbour view

Am auzit multa lume spunand ca mancarea in Barcelona este foarte scumpa. Intradevar, daca mananci in zonele turistice, pe La Rambla, sau pe langa Sagrada Familia, preturile sunt piperate, dar, de exemplu, in zona in care am stat noi, preturile erau foarte bune. In prima seara, am mancat la La Tiza BCN, un local micut si cochet, unde, din pacate, nu am mai apucat sa pozam mancarea, pentru ca eram lihniti, dar va pot spune ca a fost delicios. Am mancat aripioare de pui cu sos de soia, miere si salsa, si chorizo cu ceapa rosie gatit in vin, acompaniate de o sangria mare si o bere a casei. In total am dat undeva sub 20 de eur pentru 2 persoane.

La Tiza bar

Meniu La Tiza

La Tiza interior

O alta sursa de mancare foarte buna si care nu face gaura in budget este La Boqueria. Faimoasa piata este fascinanta, atat datorita agitatiei, cat si a diversitati de mirodenii, fructe, legume, carne, procesata sau nu, fructe de mare (gatite sau proaspete), care de care mai exotice. Nu stiu daca exista ceva de mancare pe planeta asta pe care sa nu-l gasesti acolo. Este raiul culinar pentru gurmanzi, sau pentru cei pasionati de gatit. Am luat vreo 3 mese in aceasta piata. Desi preturile sunt foarte bune in general, daca nimeriti pe la 18:00-19:00, totul e la jumatate de pret, pentru ca ei nu vor sa mearga cu nimic acasa sau sa arunce ceva. Prefera sa vanda totul si sa iasa pe 0.

Jamon & Chips

Fructe in La Boqueria

Goodies

Where to next?

Restaurantele de tapas sunt la tot pasul si au cele mai inventive combinatii de ingrediente. Daca nu le alegeti pe cele din centru, puteti manca tapas cu 1-2 Eur / buc pe saturate. Intr-o seara am incercat un astfel de restaurant, in zona Poble Sec, unde stateam, si abia am reusit sa incercam un sfert din combinatiile expuse. De mentionat ca n-am mai fotografiat si a doua portie pe care ne-am luat-o.

Tapas

Marele avantaj al Airbnb este ca poti lua un mic dejun copios, exact cum iti place tie, acasa. Noi aveam un supermarket pe strada de unde ne-am cumparat ce aveam nevoie si, in afara de penultima zi, cand eram pe fuga si am mancat la cafeneaua din capatul strazii, am mancat in fiecare dimineata acasa.

Homemade breakfast

O alta recomandare este sa va luati cele mai comode incaltari. Eu am fost nevoita sa-mi cumpar tenesi, si chiar si asa m-au durut picioarele. Barcelona este atat de frumoasa si impresionanta, iti da un vibe atat de pozitiv, incat vei vrea cu siguranta sa o descoperi la pas, mai ales daca prinzi o vreme insorita.

In plus, 3 zile intregi nu sunt de ajuns pentru a vedea tot. Recomand sa stai cel putin 5 zile pentru o experienta barceloneza completa.

Voi povesti in urmatorul articol despre principalele obiective de bifat.

Please follow and like us: